Cristos, mijlocitorul desavarsit al manturii noastre, este invingatorul mortii. Pentru sfantul luca, invierea savarsita la Nain este semnul venirii timpurilor mesianice. Prin aceasta minune, Cristos reveleaza puterea sa asupra mortii. Dar numai in Cristos inviat Dumnezeu ne salveaza, astazi, pe noi si omenirea intreaga. Mantuirea nu se bazeaza pe forta si dezvoltarea progresului uman, dar este necesara o interventie divina, trecerea omului in Dumnezeu, adica Pastele lui cristos, pe care insusi Dumnezeu il realizeaza prin fiul sau facut om.
Prima lectura: Femeia din sarepta stie ca gazduieste un om al lui Dumnezeu, si se gandeste ca Dumnezeu a venit in casa ei pentru a o pedepsi pentru pacatele sale, motiv pentru care a murit fiul sau. Nu stia ca Dumnezeu nu este un Dumnezeu al mortii, ci al vietii. Invierea se realizeaza prin mijlocirea profetului Ilie, care nu se prezinta ca daruitor de viata, ci ca cel care invoca si se roaga, si este ascultat.
A doua lectura: Sfantul Paul, in acest fragment, afirma cu claritate, ca evanghelia pe care el o vesteste vine de la Dumnezeu, nu are origine umana. Convertirea si purtarea lui sunt dovada cea mai elocventa.
Evanghelia: in multe minuni, mantuirea si eliberarea ii ating pe cei credinciosi. Prin invierea tanarului din Nain, invierea este descrisa ca un dar al lui Dumnezeu. Centrul relatarii reiese din fraza: „Dumnezeu a vizitat pe poporul sau!” Compasiunea si milostivirea lui Isus manifesta bunatatea, mantuirea divina. Dar, in istorie, Dumnezeul milostivirii a intervenit pentru a oferi oamenilor iertare si viata noua.

Adaugă un comentariu

Poţi folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>