Papa Benedict al XVI-lea propune un itinerariu cu Cuvantul lui Dumnezeu in acest Post Mare si o aprofundare a misterului Botezului. „Impreuna cu Cristos sunteti inmormantati in botez, impreuna cu el sunteti si inviati” (cf. Coloseni 2,12). Sfantul Parinte a indicat o „legatura deosebita” intre Botez si Postul Mare, „ca timp favorabil pentru a experimenta harul mantuitor”.
El a aratat ca primirea Botezului in copilarie „scoate in evidenta faptul ca este vorba de un dar al lui Dumnezeu: nimeni nu merita viata vesnica prin propriile forte. Milostivirea lui Dumnezeu, care sterge pacatul si permite sa traim in propria existenta ‘acea atitudine care este in Cristos Isus’, este comunicata omului in mod gratuit”. „Botezul”, a aratat Pontiful, „nu este un rit din trecut, ci intalnirea cu Cristos care da forma intregii existente a celui botezat, ii daruieste viata divina si il cheama la o convertire sincera, inceputa si sustinuta de har, care sa il duca la obtinerea staturii adulte a lui Cristos… In acest Sacrament se realizeaza acel mare mister prin care omul moare pentru pacat, este facut partas de viata noua in Cristos Inviat si il primeste pe insusi Duhul lui Dumnezeu care l-a inviat din morti pe Isus”.
Pentru a intreprinde itinerariul catre „sarbatoarea cea mai fericita si solemna a intregului an liturgic”, Papa Benedict al XVI-lea a propus sa ne lasam calauziti de Cuvantul lui Dumnezeu. Incepand cu Evanghelia primei Duminici din Post – ispitirea lui Isus in pustiu – Papa a subliniat fragilitatea umanitatii si taria lui Cristos. „Este o chemare hotarata de a ne aminti ca credinta crestina implica, dupa exemplul lui Isus si in unire cu El, o lupta ‘impotriva conducatorilor acestei lumi a intunericului’, in care diavolul este in actiune si nu inceteaza, nici astazi, sa il ispiteasca pe omul care doreste sa se apropie de Domnul: Cristos iese victorios din aceasta lupta, pentru a deschide si inima noastra la speranta si a ne conduce sa invingem seductiile raului”.
A doua Duminica ne conduce la slava lui Cristos in Schimbarea la Fata, a continuat Pontiful, care „vesteste divinizarea omului”. „Este invitatia de a ne departa de zgomotul cotidianului pentru a ne cufunda in prezenta lui Dumnezeu: El vrea sa ne transmita, in fiecare zi, un Cuvant care patrunde in profunzimile spiritului nostru, unde discerne binele si raul si intareste vointa de a-l urma pe Domnul”. Femeia samariteana la fantana este prezentata in a treia Duminica din Post, cu cererea lui Cristos ca ea sa ii dea de baut. Aceasta, a explicat Papa Benedict al XVI-lea, „exprima pasiunea lui Dumnezeu fata de fiecare om si doreste sa trezeasca in inima noastra dorinta dupa darul ‘apei care tasneste spre viata vesnica’: este darul Duhului Sfant, care face din crestini ‘adevarati adoratori’ in masura sa il roage pe Tatal ‘in duh si adevar’. Numai aceasta apa poate sa stinga setea noastra de bine, de adevar si de frumusete!”
Urmeaza relatarea orbului din nastere, care „il prezinta pe Cristos ca lumina a lumii”. „Miracolul vindecarii este semnul ca Cristos, impreuna cu vederea, doreste sa deschida privirea noastra interioara, pentru ca credinta noastra sa devina tot mai profunda si sa putem recunoaste in El pe unicul nostru Mantuitor. El lumineaza toata intunecimile vietii si il face pe om sa traiasca drept ‘fiu al luminii'”. In fine, invierea lui Lazar din a cincea Duminica din Post ne aduce in fata „misterului din urma al existentei noastre”. „Comuniunea cu Cristos in aceasta viata ne pregateste sa depasim granita mortii, pentru a trai fara sfarsit cu El. Credinta in invierea mortilor si speranta vietii vesnice deschid privirea noastra spre sensul ultim al existentei noastre: Dumnezeu l-a creat pe om pentru inviere si pentru viata, si acest adevar daruieste dimensiunea autentica si definitiva istoriei oamenilor, existentei lor personale si trairii lor sociale, culturii, politicii, economiei”.
Mesajul continua sa vorbeasca despre cele trei practici traditionale ale Postului Mare: rugaciunea, postul si pomana – care au constituit subiectul reflectiilor de Post anterioare. Pontiful a concluzionat afirmand ca „prin intalnirea personala cu Rascumparatorul nostru si prin post, pomana si rugaciune, drumul de convertire spre Paste ne conduce la redescoperirea Botezului nostru. Sa reinnoim in acest Post Mare primirea harului pe care Dumnezeu ni l-a daruit in acel moment, pentru ca sa lumineze si sa conduca toate actiunile noastre. Ceea ce Sacramentul semnifica si realizeaza, suntem chemati sa traim in fiecare zi intr-o urmare a lui Cristos tot mai generoasa si autentica. In acest itinerariu al nostru, ne incredintam Fecioarei Maria, care l-a nascut pe Cuvantul lui Dumnezeu in credinta si in trup, pentru ca sa ne cufundam asemenea ei in moartea si invierea Fiul sau Isus si sa avem viata vesnica”.

(Prelucrare dupa www.catholica.ro)

2 comentarii la “Mesajul Papei pentru Postul Mare face legatura cu Botezul”

Pentru a schimba imaginea de la avatar, accesează site-ul gravatar.com.
  1. Marius Oanta spune:

    Foarte frumos textul dar nu ne-ati spus cine l-a prelucrat!…adica numele persoanei!..

  2. Marius Oanta spune:

    asa apare si pe catholica?

Adaugă un comentariu

Poţi folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>