Postat pe 7 decembrie 2008 în Predici

Proferul are datoria de a pregati poporul pentru intampinarea lui Dumnezeu. Profetul trebuie sa fie vocea care indeamna la a pregati calea Domnului. Litugia ne ofera ca si model de asteptare persoana lui Ioan Botezatorul. El ne invita sa exprimam convertirea noastra prin semnul botezului; acest semn caracterizeaza timpul nou, timpul mantuirii noastre. Pentru fiecare crestin, indemnul profetului si invitatia lui Ioan Botezatorul pot fi un indemn de a reflecta asupra trairii credintei noastre ca si o algere responsabila de viata.
Prima lectura: tristetea si neincrederea intuneca inimile celor exilati, si iveste o intrebare: Domnul nu l-a uitat oare pe poporul sau ? Dumnezeu insusi trimite pe profet sa respunda, oferind mangaiere, adica regasirea unui raport cu Domnul care devine experienta sa de libertate si de fericire, de nevinovatie regasita. El este pastorul bun pentru poporul sau.
A doua lectura: autorul biblic nu vrea sa ne informeze asupra modalitatii sfarsitului lumii, dimpotriva, doreste sa intelegem domnia lui Dumnezeu si Cuvantul sau asupra creatiei. Consecinta practica este de a trai un drum de sfintenie, un drum autentic religios cu Dumnezeu, capabil de a plasmui si a reinnoi intreaga existenta.
Evanghelia: sfantul Marcu ne introduce imediat in misterul lui Cristos, printr-o perspective pascala. Prin figura lui Ioan Botezatorul, prezentat ca Inaintemergatorul Mesiei, care predica un botez de pocainta pentru a primi iertarea pacatelor, creeaza o situatie de asteptare, la centrul careia este asteptatul Isus: revelatia lui Dumnezeu. El ne va pune in legatura cu Duhul lui Dumnezeu.

Adaugă un comentariu

Poţi folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>