Postat pe 4 mai 2008 în Predici

Termenul preamarire, ocupa un loc important in Sfanta Scriptura. Gloria lui Yahwe lumineaza istoria lui Israel si straluceste pe chipul Celui Inviat. Stralucirea puterii lui Dumnezeu se arata in faptele in favoarea poporului sau, in adorarea de catre poporul sau si a natiunilor care il recunosc ca Dumnezeu.
Gloria lui Dumnezeu este Dumnezeu insusi in toata maretia lui; Gloria lui Cristos este Cristos in toata plinatatea lui. A-l preamari pe Dumnezeu, pentru noi, inseamna a recunoaste realitatea lui Dumnezeu si a lui Cristos si acceptarea propriei stari de creatura. Toata creatia este orientate spre Gloria lui Dumnezeu, si daca omul sufoca prin orgoliu acest imn de lauda fata de creator, isi pierde identitatea si se pierde pe sine insusi.
Evanghelia: fragmentul constituie prima parte a rugaciunii de oferire si de mijlocire a Mantuitorului in momentul jertfei. Trecerea prin patima a Fiului este considerate ca trecerea din aceasta lume la Tatal, pentru a atinge Gloria pe care o avea la Tatal. Crucea este glorie, instrument necesar pentru a dobandi Gloria.
Prima lectura: ascultand de invitatia lui Isus, cei unsprezece se intorc la Ierusalim de unde anuntul lui Cristos se raspandeste tuturor neamurilor, dupa coborarea Duhului Sfant. Importanta fragmentului consta in faptul ca prima comunitate se aduna, si in mijlocul ei este Maria, mama lui Isus. Aceasta comunitate, prima biserica, staruie in rugaciune, si devine paradigma oricarei comunitati crestine. Crestinii se aduna in rugaciune, invocandu-l pe Duhul Sfant.
A doua lectura: Fragmentul este o scurta explicatie despre suferinta, despre cruce. Daca suferinta este cauzata de faptul ca suntem crestini, ea reprezinta o adevarata participare la misterul lui Cristos si este izvorul gloriei viitoare. Iata de ce, deseori, in Biblie se afirma ca suferinta poate deveni bucurie si chiar glorie, daca este acceptata in numele lui Isus.

Adaugă un comentariu

Poţi folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>