Postat pe 10 februarie 2008 în Predici

Cuvantul ispita evoca in noi imaginea fragilitatii si a caderii, deoarece traim in aceasta experienta. Intr-o situatie negatica, vointa nu reactioneaza mereu luminata de inteligenta si constiinta. Astfel, ispita devine sinonima cu lenea mentala si saracia interioara; si, in acelasi timp, ispita poate deveni o confruntare pozitiva care favorizeaza maturitatea si cresterea personalitatii umane. Deci, ispita nu inseamna mereu invingere.
Evanghelia. Isus Cristos este ghidul si invatatorul nostru. Relatarea ispitelor, situata la inceputul vietii publice, este un indemn important pentru ca vesteste punctele esentiale ale gandirii mesianice ale lui Isus. El se releveaza ca Mesia asteptat pentru ca alege o uniune totala cu Dumnezeu si disponibilitatea de a indeplini pana la capat vointa lui.
Prima lectura. Insa exista si situatii negative. Iata in acest fragment o reluare a unei posibilitati mereu deschisa de a actiona dupa intentia personala, ceea ce este in contradictie cu Dumnezeu. In acest caz, ispita distruge si pateaza viata omului.
A doua lectura. Deseori avem impresia ca omul este nehotarat a alege aderarea la bine sau fascinatia raului. Amintirea lui Adam, exemplul infidelitatii fata de Dumnezeu si amintirea lui Cristos, exemplul fidelitatii lui Dumnezeu, prezinta un paralelism prezent in viata omului, dar intelepciunea profunda ne ajuta sa-l imitam pe Cristos pentru a invinge raul si pacatul.

Adaugă un comentariu

Poţi folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>