Postat pe 9 decembrie 2007 în Predici

Viata publica a lui Isus este introdusa de Ioan, cunoscut ca Inaintemergatorul. In Evaghelia lui Matei se subliniaza misiunea lui Isus, adica aceea de a boteza cu Duhul Sfant si foc, expresie care uneste actiunea purificatoare a focului si cea sfintitoare a Duhului Sfant. . Referirea la secure si prezenta lopetii au semnificatia unei interventii divine definitive. Securea semnifica ca sentinta va fi fara recurs, si va judeca purtarea noastra, adica prezenta roadelor bune.Lopata semnifica destinul final, exprimat de separarea dintre grau si pleava, care implica un destin diferit:granarul pentru grau si focul care nu se va stinge pentru pleava.
De aceea, nimeni nu poate fi sigur, cum au crezut fariseii si saduceii.. Toata omenirea trebuie sa fie constienta de pacat si trebuie sa se converteasca, deoarece Cristos este aproape.
In Evanghelie, centrul fragmentului, este persoana si misiunea lui Ioan Botezatorul. El, care este vocea celui care striga in desert, indica prezenta lui Isus: Iata Mielul lui Dumnezeu, care in acelasi timp este si prietenul Mirelui.
Prima lectura. Mesia este speranta Israelului. Profetul Isaia, viitorul Mesia, Isus, este purtatorul pacii universale, aici descrisa in termeni ideali, dar in acelasi timp, este prezentat si scopul pentru care Domnul il va trimite pe Mesia ca eliberatorul poporului sau si al intregii omeniri.
A doua lectura. Sa fie vie speranta si caritatea. Sfantul Paul ii indeamna pe crestini sa traiasca in mod coerent credinta lor: adica sa traiasca o caritate care se inspira din exemplul lui Cristos si care construieste Biserica. Speranta si fraternitatea, trebuie sa fie intemeiate in Scripturi. Iata indemnuruile importante pe care trebuie sa le traim in acest timp sfant al Adevararului.

Adaugă un comentariu

Poţi folosi aceste tag-uri HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>